A Világ legnagyobb Munka Börzéje:Elance-The largest categories of work:Elance

ELANCE-ról mindent/Information about Elance ELANCE-ról mindent / Information about Elance: INTERJU II

2011. január 24., hétfő

INTERJU II

Mondj néhány szót magadról és arról, milyen motivációk miatt kezdtél távmunkát keresni az interneten?

A budapesti Fazekas Mihály Gimnázium matematika tagozatára járok. Most fogom befejezni a 10. évfolyamot. Mindössze másfél éve internetezem rendszeresen, de rögtön megragadtak a határtalan lehetőségek. Korábban semmit nem tudtam a távmunkáról, de az internetben jövedelemforrást láttam, így az átlagnál is jobban érdeklődtem az internetes pénzkeresés iránt. Ennek kapcsán először a "Get paid to surf" cégekhez jutottam el, de az "iparág" hanyatlása miatt pár hónap múlva abbahagytam a dolgot. Később fedeztem fel a tavmunkainfo.hu oldalon keresztül az elance-et.
 
Mi volt az első benyomásod, és hogyan indultál el az elance-en?

Áttekinthető felülete és ingyenessége miatt nagyon megtetszett. Azonnal regisztráltam magam. Szerencsés voltam, mert még a fizetési kötelezettség előtt két héttel érkeztem. Ezen rövid idő alatt is 4 (!) munkára választottak ki. Mivel diákként tengetem napjaimat, ezért ebből csak kettőt fogadtam el, de így is napi max. 1 óra munkával eddig több, mint 300$-t kerestem. Ebből az összegből már megérkezett 200$ a számlámra, igaz, ezen még osztoznom kell az osztálytársaimmal, akik segítettek az egyik feladat megoldásában. A fennmaradó részből pedig befizettem egy negyedéves tagdíjat. Örülök, hogy sikerült suli mellett egy kis keresethez jutni, és úgy néz ki, ezzel a nyári munka is meg lesz oldva.
 
Hogyan sikerült megszerezned az első elance-es megbízást?

Mivel korábban is napi 1-2 órát interneteztem, így ezt az időt felhasználva belekezdtem a munkaajánlatok átnézésébe. Pár nap alatt kialakítottam a ma is megtekinthető profilokat a különböző kategóriákra, így már tudtam licitálni az ajánlatokra. Napi 30-40 percben böngésztem a különböző kategóriákat. Ez idő alatt összesen 10 munkára jelentkeztem (ezek közül 5 még függőben van). Igyekeztem olyan munkákat választani, amihez nem kell különösebb szakértelem. Angolul viszonylag jól tudok (most megyek középfokú nyelvvizsgára) így először fordításokra licitáltam. Szerencsére épp ekkor volt egy olyan munka kiírás is, melyben egy német megbízó egy honlapot akart minél több nyelvre lefordíttatni. Összesen 2-3 magyar volt még rajtam kívül, ezért a siker érdekében megajánlottam a minimumot. A munkára engem választottak ki a magyarok közül. Velük azóta is kapcsolatban vagyok, és ha változik az oldal, akkor természetesen korrigálom a fordítást. A német cég korrekten kifizetett, ráadásul 5 csillaggal és dicsérő szókkal is honorált, ami remélhetőleg jó ajánlólevél lesz a további munkákhoz, ugyanis a munkaadók által adott ún. feedback beépül a szolgáltatók profiljába.
 
Milyen jellegű munkákat, feladatokat tudtál elvállalni és elvégezni az elance közvetítésével? Mennyire volt jövedelmező ez a tevékenység?

A fordítást követően elvállaltam egy információkutatás jellegű munkát, amiért 300$ ütötte a markomat. Ez igen összetett és nehéz feladat volt, de az osztálytársaimmal közösen egy hét alatt elvégeztük. Úgy gondolom az összeg ismeretében mindenképpen megérte. Az elance profilomban megtalálható a munka eredeti kiírása. Utólag kiszámoltam órabéremet, amelyre legnagyobb meglepetésemre több, mint 1000 Ft (!) adódott. Ez több mint kétszerese annak, amennyit a diákmeló szervezetek általában ajánlanak.
 
Milyen szakértelemre volt szükség ezen munkák elvégzéséhez?

Ezeket a munkákat bármely rendszeresen (napi min. 2-3 órában) internetező magyar meg tudta volna csinálni, így semmilyen szakértelem nem kellett hozzá, csak ötletek, kreativitás.
 
Mitől függ az, hogy valakinek sikerül-e munkát szerezni az elance rendszerében, milyen stratégiát érdemes ennek érdekében folytatni?

Licitálni kell, naponta figyelni az ajánlatokat, és az érdekesekre azonnal jelentkezni. Nem elég csak a profilt kitölteni, és várni a meghívásra, aktívan részt kell venni a marketplace életében.
 
Tapasztalatod szerint a munkák megszerzése során mennyiben számít pozitívumként vagy ellenkező előjellel az, hogy valaki magyar - egyáltalán kiderül-e, vagy fontos-e az, hogy ki honnan dolgozik?

Tapasztalataim szerint szinte egyáltalán nem számít, hogy ki honnan dolgozik. Én beírtam a profilomba, hogy magyar vagyok, de egyébként a rendszeren belül nem lehet megtudni a munkavállaló személyes adatait. Néhány munkánál azonban fontos az illető lakhelye (pl. hanganyag legépelése esetén nem mindegy, hogy mennyi a postaköltség). Ilyen esetekben hátrány a távolság, előny viszont, hogy a nyugati viszonyokhoz képest alacsony hazai megélhetési árak miatt sokkal nagyobb az esélyünk a kiválasztásra, mert olcsóbban tudunk munkát vállalni.
 
Hiányolod-e a személyes találkozást a megbízóval, vagy tényleg nincs rá soha szükség, a feladatmeghatározástól a kivitelezésen keresztül az értékelésig minden megoldható online?

A személyes kapcsolatra eddig nem volt szükségem, pedig többen felajánlották, hogy telefonon tárgyaljuk meg a dolgot. A bizalom szempontjából el tudom képzelni, hogy valakinek fontos lehet, hogy hallja annak a hangját, akivel dolgozik, de úgy gondolom ez nem feltétlenül szükséges. Az email gyorsabb és olcsóbb módja a kommunikációnak.
 
Hogyan történik a kifizetés, milyen bankszámlát / kártyaszámlát  érdemes annak nyitnia Magyarországon, aki külföldi bevételekre számít?

Az utaláshoz szükség van banki azonosító kódokra (SWIFT kód), de ezt az OTP egy nap alatt a rendelkezésemre bocsátotta e-mailben. Épp nemrég érkezett meg a banki átutalás az elance-től.  A bank 295,5 Ft-on váltotta a dollárt, ez az árfolyam közel megegyezik az MNB mai középárfolyamával. Így diákoknak mindenképpen azt tudom javasolni, hogy OTP Junior számlát kössenek, mivel a beváltás korrekt, segítőkészek, és nem utolsósorban éves díja kártyával együtt mindössze 300 Ft. Az más kérdés, hogy az OTP kamatlábai nem tartoznak a legmagasabbak közé, azonban mivel ezzel az egy számlával rendelkezem, így nincsen összehasonlítási alapom.
 
Mit szólsz ahhoz, hogy 2001. április 26-tól megszűnt az elance ingyenessége a szolgáltatók oldalán?

A fizetési kötelezettség számomra a legjobbkor jött, mivel így kisebb lett a konkurencia, viszont a díjat be tudtam fizetni a már megkeresett pénzemből. Úgy gondolom, ez jó befektetés volt. Azt tervezem, hogy a nyáron mindenképpen keményen fogok dolgozni, és ha megéri, akkor szeptemberre is befizetem a tagdíjat, és esetleg az iskola mellett is bevállalok egy-két jobb munkát.


(cikk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése